ساعت ۱۱:۳٠ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ شهریور ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:


 
عید سعید فطر مبارک باد
ساعت ٩:۳٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٦ امرداد ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

عیدفطر مبارک


 
لیالی قدر
ساعت ٤:٥٤ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٩ تیر ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

لیالی قدر


 
بی‌خوابی و چاقی - بخش دوم
ساعت ٩:٢۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ تیر ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:
  • دچار خلق‌ و‌ خوی بد می‌شوید و تمرکز مغزتان کم می‌شود


پس از یک شب پر ازبی قراری و بیخوابی، سرعت واکنش شما کاهش می یابد، در این وضعیت رانندگی و بسیاری کارهای دیگر خطرناک خواهد بود . انسان های خسته معمولا خیلی خوشحال نیستند. دکتر جویس والسلبن میگوید : خواب و روحیه شما توسط مواد شیمیایی یکسانی در مغز تنظیم میشود , این امر می تواند خطر ابتلا به افسردگی را بالا ببرد، و این احتمالا برای کسانی که در برابر بیماریها حساس هستند بیشتر است.

  • مسن‌تر به‌نظر می‌رسید


شب بیداری موجب می شود پوستی خسته و چشمانی سیاه داشته باشید و این اصلا زیبا نیست . حتی بدتر از آن این است که ، سطح کورتیزول افزایش می یابد و ممکن است تولید کلاژن کند شود در نتیجه چین و چروک پوست زیاد میشود . از طرف دیگر، خواب باعث زیبایی شما میشود . ملوین السن، استاد بالینی پوست میگوید : تغییرات هورمونی ,جریان خون به پوست را تقویت میکند و درطول شب باعث روشن و درخشنده شدن پوست میشود. امابدانید ,حتی اگر شما در حال خواب واستراحت هستید، پوست شما سخت در حال کار و فعالیت میباشد . مطالعات نشان می دهد که تغییر سلولها در شب 8 برابر سریعتر از تغییر آن در روز است , با خواب شب چین و چروک ها کمتر میشوند. با خواب کافی زیبایی خود را چند برابر کنید .

  • دچار دردهای مزمن می‌شوید


تعجب نکنید ! کم خوابی باعث میشود شما دچار دردهای مزمنی مانند مشکلات پشت یا ورم مفاصل شوید. طبق تحقیقات انجام شده استراحت نکردن می تواند باعث ایجاد یا تشدید دردهایتان شود و مشکل را پیچیده تر کند .

  • خطر ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد


ورزش به پیشگیری از سرطان کمک می کند، اما کم خوابی ممکن است ابتلا به این بیماری را زیاد کند و تاثیرمثبت ورزش کردن را از بین ببرد . طی تحقیقی که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شد، محققان حدود 6000 خانم هم سن و سال را بررسی کردند و متوجه شد کسانی که 7 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، نسبت به ورزشکارانی که بیشتر از 7 ساعت خوابیدند با احتمال 50 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند .کمبود خواب باعث اختلالات هورمونی و متابولیک میشود و این خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد و فواید ورزش را از بین می برد .
شما به خواب کافی نیاز دارید!
آیا می خواهید سریعتر به خواب بروید ؟ با رعایت 4 مورد زیر سریعتر به این هدفتان میرسید :

  • هر شب زمان خواب خود را به تدریج 15 دقیقه جلو بیاورید .
  • نور اتاقتان را حدود یک ساعت قبل از خواب کم کنید ،تا از آن زمان بدنتان خودرا برای خواب آماده کند ( قبل از آن مسواک بزنید، صورت خود را بشویید و به موسیقی آرامش بخش گوش دهید )
  • از تلویزیون و کامپیوتر دوری کنید .

قبل از خواب مدیتیشن کنید و یا چند حرکت نرمشی آرام و سبک انجام دهید .


 
کم‌خوابی و چاقی
ساعت ۱٢:٠٦ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٩ تیر ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:


 
بی‌خوابی و چاقی - بخش اول
ساعت ۱۱:٠٤ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٩ تیر ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

یک خواب شب خوب فقط این نیست که برروی زمین دراز بکشید و منتظر باشید که صبح شود تا به قرارهای فردای خود برسید. کارشناسان توصیه می‌کنند که ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابید. با کاهش زمان خوابتان ریسک ابتلا به آنفولانزا، بیماری‌های قلبی، دیابت و اضافه وزن افزایش می‌یابد .

  • اشتهایتان برای خوردن تنقلات زیاد می‌شود


کم‌خوابی بیش از حد هورمون‌های تنظیم اشتهای شما را دچار اختلال می‌کند، میل به خوردن غذاهای با کربوهیدرات و چربی بالا بیشتر می‌شود و کالری بیشتری به بدنتان می‌رسد. کم‌خوابی شدید، برای دو شب متوالی باعث افزایش هورمون گرلین و گرسنگی می‌شود و به مراتب هورمون لپتین کاهش‌دهنده‌ی اشتها را سرکوب می‌کند و با گذشت زمان، این قضیه منجر به افزایش وزن می‌شود.
در مطالعات انجام شده از دوقلوهای همسان، محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند، BMI کسانی که ۷ تا ۹ ساعت در شب می‌خوابند ۲۴.۸ است، تقریبا ۲ درجه کمتر از متوسط BMI کسانی که خیلی کمتر از این مقدار می‌خوابند.

  •  شما به آهن‌ربایی تبدیل می‌شوید که میکروب و بیماری‌ها را به‌راحتی جذب می‌کند


طبق مطالعات افرادی‌که کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند، ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که دچار سرماخوردگی شوند. تحقیقات دیگر نشان داد که کم‌خوابی بیش از حد در مردان، سیستم ایمنی آنها را ضعیف می‌کند و این باعث می‌شود بیشتر در معرض آنفولانزا قرار بگیرند. این مردان در مقایسه با مردانی که خوب استراحت کردند، فقط ۱۰ روز بعد از واکسیناسیون، آنتی‌بادی‌های مبارز با آنفولانزا را دارند، علت آن هم این است که خواب کافی سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند و کم‌خوابی آن را مختل می‌کند.

  • توانایی سوخت و ساز قند بدنتان را از دست می‌دهید


هر سلول در بدنتان برای فعالیت به قند نیاز دارد. محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند: بعداز ۶ روز  بی‌خوابی، بدنتان در برابر انسولین مقاومت می‌کند، انسولین هورمونیست که کمک می‌کند تا قند خون، از خون به داخل سلول‌ها منتقل شود. آزمایش دیگری نشان داد: کسانی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند و ادعا می‌کنند که خوابشان به‌طور طبیعی کوتاه است سوخت و ساز قندشان به‌درستی صورت نمی‌گیرد و این می‌تواند منجر به ابتلا به دیابت نوع ۲ شود.

  • شما دچار طوفانی از استرس خواهید شد


مطالعاتی در دانشگاه شیکاگو نشان داد که اگر در شب‌ها و عصرها، چشم‌ها به اندازه‌ی کافی بسته نباشند، سطح هورمون استرس کورتیزول افزایش پیدا می‌کند و این باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون، قند خون، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، و دیابت نوع ۲ می‌شود. گذشته از این‌که در آینده مشکلاتی را برای سلامتیتان به‌وجود می‌آورد، هوشیاری ناشی از کورتیزول در وقت نامناسبی به سراغتان می‌آید و روزتان خراب می‌شود.


 
عوارض جراحی پلیسه معده
ساعت ۱:۳۸ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٩ خرداد ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

از آن‌جا که در این روش هیچ قسمتی از معده بریده نمی‌شود، احتمال بروز عوارضی چون نشت داخل شکمی و یا خون‌ریزی بسیار اندک است.
پلیسه معده یک روش دائمی بوده و می‌تواند برای همیشه در بدن باقی بماند.
در 15-10 درصد موارد پس از 5 سال و به دنبال پرخوری زیاد، معده می‌تواند تا حدودی متسع شده و پلیسه‌ها از یکدیگر فاصله بگیرند. در صورتی‌که بیمار مجددا سیر افزایش وزن را تجربه نماید، امکان عمل و پلیسه مجدد، به‌منظور کاهش حجم معده وجود دارد.

برگرفته از:‌ http://drrad.co


 
پلیسه معده (قبل و بعد از جراحی)
ساعت ۱۱:٢۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢٥ اردیبهشت ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:


 
← صفحه بعد