رژیم غذایی پس از جراحی پلیسه معده - قسمت دوم
ساعت ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱٠ فروردین ،۱۳٩٤  کلمات کلیدی: جراحی چاقی ، پلیسه معده ، اسلیو معده ، بای‌پس معده

دو هفته‌ی اول بعد از عمل، رژیم مایعات و دو هفته‌ی دوم پوره‌جات و غذای میکس (آسیاب شده) است.

 غذای بیمار بعد از یک‌ماه معمولی و لی باحجم اندک خواهد بود.

تغییر عادات غذایی زیر می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر بیمار و  تثبیت وزن او کمک نماید:

 ۱- به‌آرامی غذا بخورید تا مزه غذا را حس کنید و لذت ببرید .

 ۲- غذا را به‌خوبی بجوید تا غذا در دهان شما به‌خوبی خرد شود و نیاز به آب برای بلعیدن غذا نباشد.

 ۳- از خوردن نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌جات , بستنی و تنقلات پر کالری به‌شدت پرهیز کنید.

 ۴- فقط در سه وعده‌ی اصلی  غذا میل کنید.

 ۵- نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از غذا آب ننوشید.

 ۶- چهار ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

 ۷- الکل مطلقا ممنوع است.

برگرفته از: drrad.co

 
نوروز باستانی خجسته باد
ساعت ٩:٤٦ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱٠ فروردین ،۱۳٩٤  کلمات کلیدی: جراحی چاقی ، بالون معده ، پلیسه معده ، اسلیو معده


 
رژیم غذایی پس از جراحی پلیسه معده - قسمت اول
ساعت ٢:٠٦ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٠ دی ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

اگرچه نظیر روش‌های دیگر کوچک‌کننده حجم معده، رژیم غذایی بعد از عمل با حجم‌های خیلی کم مایعات غیر پختنی نظیر شربت؛ شیر و آب میوه شروع می‌شود ولی تفاوت عمده این روش با موارد دیگر در این است که غذاهایی که نیاز به حرکات دودی شدید معده به‌منظور جذب آن‌ها را دارد. در این روش به‌علت دوخته شدن معده به هم و دردناک بودن تحریک حرکات معده با آن غذاها، حتی طی زمان طولانی‌تر نیز به‌راحتی قابل استفاده نیست.

 عملا در چهار مرحله رژیم‌های غذایی افراد تغییر می‌کند. در فاز اول که حدود 2 هفته طول می‌کشد؛ با حداکثر بلع ۵۰ سی سی در هر وعده غذایی که حداقل فاصله وعده‌ها باید ۱۵ دقیقه باشد؛ فرد مجاز است که صرفا شیر، شربت، آب میوه طبیعی و آب میل کند.

فاز دوم نیز که ۲ هفته طول می‌کشد دو تفاوت عمده با دوره‌ی قبل دارد و آن حذف استفاده از هر گونه مواد قندی و امکان استفاده از مواد پختنی است. لذا شربت در فاز دوم قطع و به جای آن آب سوپ رژیمی که خالی از غلات، حبوبات و مواد نشاسته‌ای بوده و مملو از مواد پروتئینی و ویتامینی است، برای بیماران توصیه می‌شود. آب میوه در این مرحله به پوره میوه تبدیل می‌شود تا بیمار با غذای نسبتا سفت‌تر آشنا شود.

 

برگرفته از:‌ http://drrad.co


 
merry christmas
ساعت ۱:٥٩ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٠ دی ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:


 
 
ساعت ۱۱:۳٠ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ شهریور ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:


 
عید سعید فطر مبارک باد
ساعت ٩:۳٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٦ امرداد ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

عیدفطر مبارک


 
لیالی قدر
ساعت ٤:٥٤ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٩ تیر ،۱۳٩۳  کلمات کلیدی:

لیالی قدر


 
بی‌خوابی و چاقی - بخش دوم
ساعت ٩:٢۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ تیر ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:
  • دچار خلق‌ و‌ خوی بد می‌شوید و تمرکز مغزتان کم می‌شود


پس از یک شب پر ازبی قراری و بیخوابی، سرعت واکنش شما کاهش می یابد، در این وضعیت رانندگی و بسیاری کارهای دیگر خطرناک خواهد بود . انسان های خسته معمولا خیلی خوشحال نیستند. دکتر جویس والسلبن میگوید : خواب و روحیه شما توسط مواد شیمیایی یکسانی در مغز تنظیم میشود , این امر می تواند خطر ابتلا به افسردگی را بالا ببرد، و این احتمالا برای کسانی که در برابر بیماریها حساس هستند بیشتر است.

  • مسن‌تر به‌نظر می‌رسید


شب بیداری موجب می شود پوستی خسته و چشمانی سیاه داشته باشید و این اصلا زیبا نیست . حتی بدتر از آن این است که ، سطح کورتیزول افزایش می یابد و ممکن است تولید کلاژن کند شود در نتیجه چین و چروک پوست زیاد میشود . از طرف دیگر، خواب باعث زیبایی شما میشود . ملوین السن، استاد بالینی پوست میگوید : تغییرات هورمونی ,جریان خون به پوست را تقویت میکند و درطول شب باعث روشن و درخشنده شدن پوست میشود. امابدانید ,حتی اگر شما در حال خواب واستراحت هستید، پوست شما سخت در حال کار و فعالیت میباشد . مطالعات نشان می دهد که تغییر سلولها در شب 8 برابر سریعتر از تغییر آن در روز است , با خواب شب چین و چروک ها کمتر میشوند. با خواب کافی زیبایی خود را چند برابر کنید .

  • دچار دردهای مزمن می‌شوید


تعجب نکنید ! کم خوابی باعث میشود شما دچار دردهای مزمنی مانند مشکلات پشت یا ورم مفاصل شوید. طبق تحقیقات انجام شده استراحت نکردن می تواند باعث ایجاد یا تشدید دردهایتان شود و مشکل را پیچیده تر کند .

  • خطر ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد


ورزش به پیشگیری از سرطان کمک می کند، اما کم خوابی ممکن است ابتلا به این بیماری را زیاد کند و تاثیرمثبت ورزش کردن را از بین ببرد . طی تحقیقی که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شد، محققان حدود 6000 خانم هم سن و سال را بررسی کردند و متوجه شد کسانی که 7 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، نسبت به ورزشکارانی که بیشتر از 7 ساعت خوابیدند با احتمال 50 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند .کمبود خواب باعث اختلالات هورمونی و متابولیک میشود و این خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد و فواید ورزش را از بین می برد .
شما به خواب کافی نیاز دارید!
آیا می خواهید سریعتر به خواب بروید ؟ با رعایت 4 مورد زیر سریعتر به این هدفتان میرسید :

  • هر شب زمان خواب خود را به تدریج 15 دقیقه جلو بیاورید .
  • نور اتاقتان را حدود یک ساعت قبل از خواب کم کنید ،تا از آن زمان بدنتان خودرا برای خواب آماده کند ( قبل از آن مسواک بزنید، صورت خود را بشویید و به موسیقی آرامش بخش گوش دهید )
  • از تلویزیون و کامپیوتر دوری کنید .

قبل از خواب مدیتیشن کنید و یا چند حرکت نرمشی آرام و سبک انجام دهید .


 
← صفحه بعد