درمان خر و پف - بخش اول
ساعت ٩:٥۱ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٦ امرداد ،۱۳٩٤  کلمات کلیدی:
  • حالت خوابیدنتان را عوض کنید.

خوابیدن به پشت سبب می‌شود انتهای زبانتان به داخل گلو برگشته و مسیر تنفسی را تنگ کند. سعی کنید به بغل بخوابید. اگر هنوز به شکل خوابیده به پشت (دمر) بیدار می‌شوید چند بالشت زیر سرتان قرار دهید. این کار مسیر تنفسی بینی را باز کرده و به توقف خر و پف کمک می‌کند.

  • وزنتان را کم کنید

اضافه وزن اطراف گلو راه تنفسی را تنگ کرده و باعث خر و پف می‌شود. کاهش وزن این مشکل را رفع می‌کند.

  • الکل و مسکن مصرف نکنید.

این مواد سیستم عصبی مرکزی شما را ضعیف کرده و سبب شلی بیش از اندازه ی بافت های گلو می‌شود. بنابراین حداقل دو ساعت قبل از خواب الکل ننوشید و در صورت مصرف مسکن قبل از خواب ورزش کنید.

 

برگرفته از drrad.co